موسسه حقوقی داوری اهورا(متخصص املاک ومستقلات...)

مشاور حقوقی وفنی درامور املاک ومستقلات (مسکونی.تجاری.معدن .صنعتی .کشاورزی. )

موسسه حقوقی داوری اهورا(متخصص املاک ومستقلات...)

مشاور حقوقی وفنی درامور املاک ومستقلات (مسکونی.تجاری.معدن .صنعتی .کشاورزی. )

موسسه حقوقی داوری اهورا(متخصص املاک ومستقلات...)

موسسه حقوقی داوری اهورا :
زیرنظر دکتر رضا روشن متخصص درامورحقوقی وفنی ومهندسی

با کادر مجرب ( اعم از حقوقی و فنی مهندسی) :
- متخصص درتدوین طرح دعوا کیفری و حقوقی براساس اسناد مثبته وتحلیلهای فنی مهندسی و اظهارات شکات

- ورود به پرونده های قضایی در اموراملاک و مستقلات و...!!
در مراحل کیفری . مراحل حقوقی . مراحل تجدیدنظر . مراحل ماده ۴۷۴ ووو
- متخصص در تدوین لایحه جهت تنظیم الزام به سند ملکی
-متخصص در تدوین قراردادها ( همکاری . سرمایه گزاری .جعاله.)
-متخصص درتدوین مبایعه نامه . صلح نامه . اقاله . صورتجلسات نقل وانتقال
- متخصص تدوین طرح توجیه اقتصادی
- متخصص درنقشه برداری و تهیه توپوگرافی
- پهنه بندی و تهیه UTM
- متخصص در تحویل زمین مطابق نقشه و مبایعه نامه
- متخصص در اخذ مجوزدیوارکشی
- متخصص در تغییر کاربری مطابق کمسیونهای ماده ۵ و ماده ۱۰۰
- طراحی وساخت سازه زیرنظر مهندسین بصورت EPC
- مدیریت ساخت ونظارت سازه های عمرانی
- متخصص در اخذ مجوز ساخت از شهرداری ها
-متخصص در اخذ مجوز پایانکار
- مدیریت فروش زیرنظر مشاورین مجرب املاک
- اماده خدمات مشاوره حقوقی به مالکین و مالباخته ها .
- تحت نظارت دکتر رضا روشن متخصص در مدیریت درامورحقوقی و فنی مهندسی










  • ۰
  • ۰

مراحل ثبت نام  و اخذ سند برای املاک بدون سند

  1. قانون  “تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های ثبتی فاقد سند”  شامل زمین ها و چهار دیواری ها (غیر از کشاورزی و باغات) نمی شود و فقط ساختمان های احداثی را شامل می شود.
  2. ساختمان ها و زمین های کشاورزی و باغات باید دارای سابقه ثبت باشند یعنی برای آنها پلاک ثبتی تعیین شده باشد.
  3. فقط برای املاکی می توان درخواست سند داد که دسترسی به مالک یا حد اقل یکی وراث او (به جهت فوت یا مفقود الاثر بودن) مقدور نباشد. (فوت یا غیبت در حین رسیدگی به تقاضا و با استعلام از ثبت احوال قابل تشخیص است و در صورت اثبات خلاف آن تقاضا  از سوی هیات رد می شود)
  4. این قانون مهلت و مدت انقضا ندارد لذا هر وقت ساختمانی ساخته شد که حائز شرایط اخذ سند بود می توان برای آن درخواست سند نمود.

 

مرحله اول ـ

تهیه مدارک مربوطه و حصول اطمینان از وجود آن ها

مدارک مورد نیاز:

  1. الف_ در املاک قولنامه ای:
  2. کپی از سند مالکیت ملک (سند اولیه).
  3. قولنامه یا قولنامه هایی که متقاصی را به مالک اولیه ارتباط می دهد.
  4. ب – در املاک دارای سند مشاعی:
  5. سند مشاعی متقاضی
  6. در صورتی که سند مالکیت به نام شخص متقاضی نباشد، ارائه وکالتنامه های مربوطه.

مرحله دوم:

تهیه نقشه ملک با مختصات (UTM) و فایل مربوطه به آن

  • الف: پس از  اطمینان از وجود شرایط و مدارک فوق الذکر متقاضی باید با مراجعه به یکی از مهندسین نقشه کش نظام مهندسی یا کارشناسان رسمی نقشه کشی دادگستری یا ثبت و از طریق بازدید ملک نسبت به تهیه نقشه با مختصات UTM اقدم کنند .
  • ب: پس از تهیه این نقشه فایلی را که از سوی سازمان ثبت معرفی و ارائه شده با نام parcelmal.xls با توجه به مندرجات و اطلاعات نقشه UTM باید از سوی مهندس نقشه کش تهیه و در اختیار متقاضی قرار گیرد (البته الزام ارسال این فایل منتفی گردید ).

مرحله سوم:

فراهم کردن مدارک زیر و تهیه عکس یا اسکن از آنها با پسوند jpg یا png با حداکثر حجم ۱۵۰

  1. اصل شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
  2. کپی از سند مالکیت اولیه ملک (در اسناد قولنامه ای)
  3. اصل و کپی تمامی قولنامه های  استنادی تا با مالکی که سند به نام او صادر شده است برسد. (در اسناد قولنامه ای)
  4. اصل سند مالکیت در اسناد مشاعی به نام متقاضی و کپی صفحات اول، دوم، سوم، صفحه حدود ملک، توضیحات و صفحات انتقالات.
  5. نقشه ملک با مختصات UTM   که توسط متقاضی تهیه شده.
  6. فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملکی در فایل excel مربوطه (الزام ارسال این فایل لغو شد).
  7. فیش بانکی بابت هزینه تقاضا به مبلغ پانصد هزار ریال به حساب بانکی سیبا به شماره ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ بانک ملی. ( نیاز به اسکن ندارد)

(شما می توانید مدارک خود را به یکی از کافی نتها یا مراکزی که می توانند مدارک شما را اسکن کنند ارائه دهید تا این کار را برای شما انجام دهند و آن را بر روی یک لوح فشرده ( سی دی یا دی وی دی) یا فلش ریخته و تحویل شما دهد در صورتی که دفترخانه امکانات اسکن را داشته باشد می تواند کار اسکن را نیز برای شما انجام دهد.)

مرحله چهارم:

تکمیل فرم درخواست پذیرش (فرم اولیه) و دریافت شماره ورود به سامانه

پس از انجام مراحل فوق و تهیه مدارک و عکس آن ها با در دست داشتن مدارک با مراجعه به یکی از کافی نت ها یا دفاتر اسناد رسمی بخواهید فرم درخواست پذیرش را (در این سایت www.sabtemelk.ir ) تکمیل و شماره ورود به سامانه را دریافت نمائید.

مرحله پنجم:

ورود به قسمت تکمیل درخواست ( صفحه اول سامانه) با استفاده از شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی:

در این مرحله شخصا یا به توسط دفاتر اسناد رسمی یا کافی نتها با شماره ای که در مرحله قبل دریافت نموده اید و کد ملی متقاضی وارد شده و درخواست خود را تکمیل می کنید.

مرحله ششم:

ارسال مدارک به واحد ثبتی:

پس از تکمیل درخواست پرینتی از آن تهیه و با مدارکی که در مرحله سوم ذکر شده به واحد ثبتی از طریق پست سفارشی ارسال و کد رهگیری ۲۰ رقمی از دفتر پستی دریافت می نمایید.

مرحله هفتم:

ورود مجدد به سامانه ( با استفاده از شماره ورود و کد ملی ) و وارد کردن شماره رهگیری ۲۰ رقمی دریافتی از دفتر پستی.

مرحله هشتم ( مرحله نهایی) _

به پایان بردن ثبت تقاضا و دریافت شماره پرونده.

  • ۰۱/۰۱/۰۵
  • رضا روشن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی